Friday 25 September 2015

Kali ni takde mereput anymore.

Assalamualaikum guys,hari ini alhamdulillah aku dapat jalani hidup dgn penuh senyuman..pagi-pagi lagi aku dah pergi jogging dgn kwn kwn lama kg ni jauh jugak la berjalan dgn ummu,aisyah,suraya,halima,ainun.best sgt..aku tak prnah rase cmni..nmpk tak lifeless nya life aku selama ni..hmm..aku dah siap soalan past year chemist..mngkin aku pnye usaha sikit jek.org lain double triple.tp aku dah usaha..kali ni aku rileks jek sbb brg semua dah kms tinggal ready je nak balik..aku telah buat perubahan drastic in my life..life was so tenang lah macam ni..tadi ada pakcik yg dtg rmh aku kata gn cazen aku pasal tahajjud..dia kata tahajjud bbnyk kan nk spm..mintak Allah tetapkan hati tu ..aku pasang telinga jek..hmm..bnyk sesi ucapan gudluck dgn best friend aku tadi..em.alhamdulillah..hari ni my ibu masak bakso..em.kali ni bday ibu aku tak bg hadiah.tapi niat aku nak bagi ibu aku hadiah keputusan SPM yg cemerlang..aku nak tolong ibu aku dan ayah aku..tu harapan aku..smlm aku tengok results exm budak KISAS..top student.tunjuklah pada ibu dan I feel what a mom feel..so,hati sgt nak sgt mendapat keputusan exm
Lebih baik daripada dia dlm SPM..budak tu dapat bnyk gila A+ trial ni.untunglah..em.pandainya ciptaan mu ya Allah..hmm..aku usaha kena lebih macam ni.kali ni balik agak sesih sbb dah tak balik lagi dah.em.pastu SPM..weyh sumpah takut..ya Allah future aku ni weyh..aku sesih nk tinggalkn ibu ayh ..aku perlukan support diorg..selalu..slamanya..klu tak dkt asrama aku monyok je..ceria tu ceria tapi ceria luaran..ni luar dalam tau..ceria..the power of parents..redhaAllh redha walidaini..hmm..hari tu aku dgr ceramah Dr.Asri,dia kata klu org beriman ni dia tak minyok selalu sbb dia ada Allah..so aku kena ceria selalu..mlm ni ade pesta tanglung kat sekolah cina sebelah..nak pergi tapi ibu kata tak payah.hmm.tak payah lah jawabnya.redha Allah redha walidaini.
Ibu ayah iba nak balas jasa ibu ayah..apapun halangan serta apa kata org sekeliling lpas ni bkn halangan lagi untuk aku..aku kena balas jasa ibu ayh..aku nak masuk matriks.nak degree ,master and graduated so on,tabah jelah ya sis..iba syg ibu dan ayah selamanya.ya Allah jagakan ibu dan ayahku selalu dan selamanya.jadilanlah kami adik beradik anak-anak yang dapat membantu ibu dan ayah kami..di dunia dan diakhirat.ameen.moral of the life today,well prepared makes me ready."fail to prepare,prepare to fail".so,mlm ni takyah pergi..tapi kita prepare untuk SPM yaa.yg membaca post ni doakan aku yaa ^·^

No comments:

Post a Comment