Thursday 18 June 2015

tinta seorang hamba

Assalamualaikum guys.hmmm..second day puasa dah sampai juzuk 4 ..klau bleh nk khatam dlm bulan Ramadan Mubarak ni ..korang..amalan dlm bulan ni berkali ganda pahala..jomla topup topup kekosongan dlm diri ni sikit demi sikit..tetiba aku teringat soalan exam masa perbincangan dgn cikgu Masika..hidayah itu perlu dicari..hmm..moh le kita perbaiki diri..sedar sedar laa semua ye..gempa bumi dah berlaku ..peperangan sana sini..tanda tanda kiamatkiamath bnyk..hmmm..klu ingat balik..ustzh aku dulu ade bg tau..yg nabi Muhammad kata jarak kita dgn akhir zaman zamankita buat peace tu..tu dulu masa zaman zaman.abih kita sekarang??hmmm kita tak   tahu bila lagi ..so,prepare je laa...
Sedihnya,esok dah nak balik..tapi aku lebih suka pergi sekolah ...sbb dpt belajar...dgn cikgu terangkan lg sng..hmmm..hari ni nk g beli ayam madu laa..wuuu..nafsu semata..haih haih..hmm takpe..nty sebulan .tak balik..ni yg tuntut tu..lek lu...aku ni pun mnusia...kkdg aku takut pulak laa kalau aku tak dapat nak membahagiakan parents aku..aku nak tolong diorang...aku tak nakl diorang sedih..so,aku kena laksanakan tanggungjwb aku sebagai pelajar..mmg susah tp .man jadda wajadda..yakinlah dgn jänji Allah...la yukaliffullah hu nafsan illahh wush aha...be strong..Allah suka orang  kuat majulahlah diri untuk  masa dpan lebih cerah..kata kata cikgu noraini terlintass dibenak fikiran hamba cehhhh..
.anak anak kejayaan masa akn dtg milik mereka yg berusaha pada hari ini tanpa putus asa..hmmm...deep..okaylah..mau bukak buku pula..Assalamualaikum dunia..uhibbuka fillah abadan abada...ya ya ya..undur diri dulu...ceyyha ^^

No comments:

Post a Comment